Des del mes de desembre la Raquel Sánchez -Diplomada en Biblioteconomia i Documentació i veïna de Fulleda- està duent a terme la ordenació, classificació i catalogació de la documentació conservada a l'Ajuntament. Tant la documentació que es considera històrica (d'una antiguitat de més de 25 anys) com l'actual.
Aquesta feina es fa sota la supervisió de la secretària de l'Ajuntament, que en tots els ajuntaments (el secretari o secretària), és la persona que té la responsabilitat de la conservació i custòdia de la documentació municipal.
El procés tècnic -de catalogació- és dut a terme seguint la normativa establerta pel Consell Nacional d'Arxius de Catalunya, que és l'òrgan encarregat de normativitzar aquesta tasca.
Com a resultat final d'aquesta feina que fa la Raquel, disposarem d'un Arxiu Municipal amb la documentació ordenada, degudament classificada i amb la possibilitat de poder consultar on-line el Catàleg de l'Arxiu Municipal. Després caldrà adreçar-se personalment a l'ajuntament per consultar qualsevol dels documents que surti al catàleg.
Dues imatges d'avui al matí de la Raquel treballant.
Dues imatges d'avui al matí de la Raquel treballant.
Al bloc de Fulleda, el Peti qui Peti, podeu llegir la següent notícia que ens explica la mateixa feina que a fet també la Raquel però respecte a la documentació fulledenca. Podeu clicar al següent enllaç per llegir la notícia: L'ARXIU MUNICIPAL DE FULLEDA
Si cliqueu a aquest altre enllaç podreu accedir directament al catàleg de l'ARXIU DE FULLEDA i així us fareu una idea del que en un futur proper podreu consultar a Tarrés.
Una bona notícia per a Tarrés i els interessats en el nostre patrimoni.
ResponEliminaPer cert, els enllaços del blog i de l'arxiu de Fulleda no funcionen.
ResponElimina